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If you want to make advertisement for your server, you should not forget the following data: - server name in the line for reference text - IP address - server rules? - URL to your server or use [servermonitor] » further information |
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Wenn du Werbung für deinen Server machen willst, dann solltest du folgende Angaben nicht vergessen: - Servername in der Betreffzeile - IP-Adresse - Serverregeln? - URL zu deinem Server oder benutze [servermonitor] » weitere Informationen |
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Si tu veux faire de la pube pour ton serveur, alors il faut pas oublier les points suivants: - Le nom du serveur dans la ligne du sujet - l'adresse IP - Les regles du serveur - URL vers ton serveur ou utilises le [servermonitor] » autres infos |
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Post
#1
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![]() ![]() Group: Management Joined: 10-May 04 From: Germany Member No.: 2 ![]() |
![]() Those servers does not have correct settings to create a fair statistic. In other words, their XP-System is configured to high or they deliver strongly distorted data for the session evaluation. As a result the player-toplist and the map-statistic is messed up. That would mean we have to disable more and more maps and the player-toplist will be distorted. That would not reflect our opinion. To ensure a fair statistic, it is necessary to exclude those servers from our ranking. Every server that do not deliver fair data will be checked detailed. We do not disable servers as long as we have not tested them. If the server runs i.e. a wrong configured XP-System, it will be excluded from our ranking. If the server should be rated again, the players have to contact the corresponding admin of those server. He have to configure the XP-System in a normal way again. We could not do that for obvious reasons! As soon as we get the info that the server calculates fair again, we check it again and enable the ranking for it. An important note: If a server sends distorted data for the second time, the server gets permanently excluded from the ranking! We will not check it again because we do not have the time to do that. That means, the first time is a warning, the second time the server gets permanenty excluded. Please show understanding for those sanctions because we want to provide a fair Splatterladder for everyone. ![]() Diese Server, die hier genannt werden, haben keine korrekten Einstellungen, um eine faire Statistik entstehen zu lassen. Sprich, sie haben entweder ein zu hoch eingestelltes XP-Bewertungssystem oder sie liefern stark verfälschte Daten für die einzelne Sessionbewertung. Als Folge wirft dies die Spieler-Topliste sowie die Map-Statistik durcheinander. Das würde am Ende bedeuten, dass wir mehr Maps aus dem Ranking nehmen müssten und die Spieler-Topliste komplett verfälscht ist und nicht das Bild wiederspiegelt, welches wir eigentlich wollen. Um eine faire Statistik zu gewährleisten, ist es nötig, diese Server aus der Bewertung zu nehmen. Jeder Server, von dem wir merken oder wir eine Info erhalten, dass dieser keine fairen Daten liefert, wird von uns ausgiebig geprüft. Wir schalten also keine Server auf Zuruf aus, ohne sie getestet zu haben. Bewahrheitet sich z.B. eine stark erhöhte XP-Bewertung, so wird der Server aus dem Ranking ausgeschlossen. Soll der Server wieder entsperrt werden, müssen sich die Spieler an den jeweiligen Admin des Servers wenden. Er muss die Einstellungen wieder auf einen normalen Level zurückdrehen. Wir können diesen Part aus zeitlichen Gründen nicht übernehmen! Erhalten wir die Info, dass der Server wieder fair berechnet, so prüfen wir dies erneut und schalten diesen wieder zum Ranking frei. Dabei ein wichtiger Hinweis: Tritt ein Server erneut, also zum zweiten Mal mit verfälschten Daten in Erscheinung, so bleibt der Server dauerhaft aus dem Ranking ausgeschlossen! Wir werden diesen kein weiteres Mal prüfen, da wir dafür einfach nicht die Zeit haben. Das heißt, beim ersten Mal gibts eine Verwarnung und beim zweiten Mal einer Auffälligkeit wird dauerhaft gesperrt. Bitte habt für diese Maßnahmen Verständniss da wir für alle Spieler (soweit für uns möglich) eine faire SL bieten möchten. -------------------- ![]() Du hast nur einen Termin im Leben und der ist bereits terminiert ! http://video.google.de/videoplay?docid=5024787479139933029 |
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Post
#2
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![]() ![]() Group: Management Joined: 7-March 06 From: Wehr Member No.: 23716 ![]() |
The issue was discovered here: http://forum.splatterladder.com/index.php?...amp;#entry82318
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Post
#3
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![]() Group: Members Joined: 2-December 09 Member No.: 88722 ![]() |
The issue was discovered here: http://forum.splatterladder.com/index.php?...amp;#entry82318 Cant be because of combinedfixes.lua and the Youtubevideo is from 2008 and not from our server, seems like someone joined our server and changed his names.... -- limit fakeplayers DOS -- http://aluigi.altervista.org/fakep.htm -- used if cvar is not set -- confugration: -- set ip_max_clients cvar as desired. If not set, defaults to the value below. --FAKEPLIMIT_VERSION = "1.0" DEF_IP_MAX_CLIENTS = 3 et.G_Printf = function(...) et.G_Print(string.format(unpack(arg))) end function IPForClient(clientNum) -- TODO listen servers may be 'localhost' local userinfo = et.trap_GetUserinfo( clientNum ) if userinfo == "" then return "" end local ip = et.Info_ValueForKey( userinfo, "ip" ) -- find IP and strip port local ipstart, ipend, ipmatch = string.find(ip,"(%d+%.%d+%.%d+%.%d+)") -- don't error out if we don't match an ip if not ipstart then return "" end -- et.G_Printf("IPForClient(%d) = [%s]\n",clientNum,ipmatch) return ipmatch end function et_ClientConnect( clientNum, firstTime, isBot ) -- userinfocheck stuff. Do this before IP limit -- printf("connect %d\n",cno) local reason = check_userinfo( clientNum ) if ( reason ) then et.G_LogPrint(string.format("userinfocheck connect: client %d bad userinfo %s\n",clientNum,reason)) return "bad userinfo" end -- note IP validity should be enforced by userinfocheck stuff local ip = IPForClient( clientNum ) local count = 1 -- we count as the first one local max = tonumber(et.trap_Cvar_Get( "ip_max_clients" )) if not max or max <= 0 then max = DEF_IP_MAX_CLIENTS end -- et.G_Printf("firstTime %d\n",firstTime); -- it's probably safe to only do this on firsttime, but checking -- every time doesn't hurt much -- validate userinfo to filter out the people blindly using luigi's code local userinfo = et.trap_GetUserinfo( clientNum ) -- et.G_Printf("userinfo: [%s]\n",userinfo) if et.Info_ValueForKey( userinfo, "rate" ) == "" then et.G_Printf("fakeplimit.lua: invalid userinfo from %s\n",ip) return "invalid connection" end for i = 0, et.trap_Cvar_Get("sv_maxclients") - 1 do -- pers.connected is set correctly for fake players -- can't rely on userinfo being empty if i ~= clientNum and et.gentity_get(i,"pers.connected") > 0 and ip == IPForClient(i) then count = count + 1 if count > max then et.G_Printf("fakeplimit.lua: too many connections from %s\n",ip) -- TODO should we drop / ban all connections from this IP ? return string.format("only %d connections per IP are allowed on this server",max) end end end end -- NoAutoDeclare() |
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